Ha udało się!
Zrobiłam pierwsze w swoim życiu domowe mleko sojowe wg przepisu z wild tofu (dziękuje).
Wyszło bardzo skoncentrowane więc bez obaw mogę powiedzieć że wg mojej modyfikacji można zrobić z pół szklanki soi litr mleka !
Mega eko i eko. Dotychczas zużywałam 2-3 kartonów bio mleka sojowego tygodniowo (=ok.33 pln) na koktajle i cafe latte… I te kartony ! Cudownie.

image

Po produkcji mleka została masa-okara, którą wykorzystałam do placuszków owsiano – pietruszkowych. Będą do bento 🙂

image

Jak?
Pół szklanki soi zamoczyłam na noc. Potem opłukałam i zmieliłam w blenderze ze szklanką wody. W tym samym czasie zagotowałam 2 szklanki wody i wlałam do wrzątku masę. Po 2 min gotowania odcedziłam przez sitko i ścierkę mleko i uzyskałam szklankę okary.
Mleko gotowe. Można solić / słodzić do smaku.

Teraz masa.
Okarę wymieszałam z płatkami owsianymi bio, pestkami słonecznika, świeżą siekaną pietruszką, sosem sojowym i pieprzem. Dodałam jajko i troszkę bułki tartej. Małe placuszki usmażyłam na oliwie.

Nic nie zmarnowałam i już czekam na dalszy ciąg przygód z soją : )
Jestem dumna : )

