Tagi

, , , , ,

nowy cykl na blogu specjalnie dla M i wszystkich, którzy z ciekawością zaglądają do moich bento i lunch box’ów : )

Będę prezentować pudełkowe posiłki i opisywać skład, sposób wykonania, potrzebny czas i szacowany koszt.
Słowo „lunch/brunch” jest tu umowne, chodzi o każde jedzonko zabierane z sobą. Niejednokrotnie mam przy sobie 2 posiłki na długi dzień poza domem.

Odkąd ponad rok temu przeczytałam w „Sztuce prostoty” Dominique Loreau o obento , wciąż noszę z sobą jedzenie i wstaje rano chwilę wcześniej by zapakować dla J i siebie pudełka.

Chyba nie trzeba tu przytaczac tych wielu powodów, dla których warto robić sobie jedzenie do torebki. Moje najważniejsze 5 to:
+ jestem od 15 lat zupełnie vege, więc jedzenie na zewnątrz tj w lokalach jest dla mnie bardziej ograniczona alternatywą, oferta nie jest duża
+ jem bio albo eko co jeszcze wybór z pierwszego punktu zawęża
*komentarz do punktu z 1 i 2 – ale nie jestem ortodoksem ; )
+ ciągle pracuję głową ale też zawodowo zajmuję się tańcem i fitness, więc reglarne i dobre jedzenie to warunek formy fizycznej i mentanej
+ jedzenie jest dla mnie formą celebracji życia i dbałości o siebie i bliskich
+ „jesteś tym, co jesz” – holistyczna perspektywa w traktowaniu siebie jest mi najbliższa

ok, na razie tyle filozofii. czas na 1szą propozycję :

image

image

to raczej kompozycja na lekki lunch.
ekspresowa w wykonaniu, średnio droga.

SKŁAD:
dolne pudełko / sałata lodowa + gruszka + kozi ser + bio kapary + konfitura z płatków róży

górne pudełko / bio chrupki chleb + oliwki faszerowane migdalami bio + sos do sałatki (bio balsamico i oliwa)

CZAS WYKONANIA: 10 min

KOSZT: wszystkie składniki w oryginalnych sklepowych porcjach = 45 pln / składniki na to pudełko = około 9 pln

W kolejnych postach m.in. ABC wyboru pudełka i planowania menu i wiele innych bardzo przydatnych tutoriali : ) oraz kolejne zestawy jedzenia do noszenia : )
follow me : )

