W noszeniu z sobą jedzenia bardzo ważne jest w czym je zabieramy z domu… Poza dietetycznym walorem tego pomysłu warto pamiętać też o ekologii – lunch box eliminuje folię, jednorazowe plastiki i styropiany! : )

Ja wciąż jeszcze nie znalazłam idealnego pudełka, choć mam ich kilka. Każde nadaje się na inny rodzaj posiłku i powoli przyzwyczajam się do codziennego wybierania boxu do jedzenia. Przetestowałam japońskie bento – boxy (od nich się zaczęło) ale na dłużej pozostałam w pudełku zwykłym acz z przegrodami i uszczelką (to jest bardzo ważne, brak uszczelki najbardziej dokucza podszewkom torebek-zdarzają się zalania sokiem z owoców czy sosem). Mam też termosy, które właśnie, jesienią, wracają do łask…
image

image

nasze pierwsze dwa pudełka sprowadzone z Japonii przez Francję. Niestety oba mało szczelne i nadające się tylko do zupełnie suchych dań…

image

najmniejszy z moich boxow – z bentomania.pl. Małe pudełeczka posiadają jeszcze własne zatyczki. Ulubione na kolację gdy np. wieczorem prowadzę zajęcia w studiu.

image
najbardziej praktyczne z moich bento box’ów. górny pojemnik ma też prawie szczelną zatyczkę … super – śniadaniówka.

image

i zwyczajne ale najbardziej funkcjonalne z pudełek – trzykomorowy lunch box z pomnikiem na sos. jest tylko trochę duży – 1 l, więc służy mi na długie dnie poza domem.

Jak wybrać pudełko dla siebie ?
moja przygoda z noszeniem jedzenia zaczęła się od lektury „Sztuki umiaru” Dominique Loreau. Tam pierwszy raz przeczytałam o japońskim o-bento – posiłku w pudełku – i zaraz po tym kupiłam pudełka dla J i mnie i… zaczęłam… nie zostałam jednak fanka bento w czystej formie – nie stylizuje moich posiłków i nie przykładam tak dużej uwagi do ich ozdoby oraz kompozycji 5smaków, 5kolorów i 5sposobów przygotowywania potraw. Raczej jak zwykle znalazłam swoje ścieżki, którymi dzielę się z przyjemnoscia : )

Rozmiar pudełka
Loreau namawia, by zmniejszać swoje posiłki do gabarytow średniej miski o pojemności około 600-1000ml (dorosła osoba). Jeśli chodzi o rozmiar pudełka na pełny posiłek sugeruje od 200 ml dla dzieci do 1200 ml dla mężczyzn. Pudełka dla kobiet powinny moim zdaniem mieścić sie w przedziale 500-1000 ml zależnie od tego, jak intensywnie żyjemy. Kupując warto też zapoznać się ze wskazówkami z portalu just bento – taki mały tutorial.

Jak wybrać pudełko dla siebie:
1 zastanów się co najchętniej zabierasz z sobą – raczej suche rzeczy czy np ciepłą zupę. Wybór lunch boxów na rynku jest coraz większy – od japońskich bento po bardzo smart, designerskie opakowania i szczelne termosy
image
mój ukochany termos Alladin (a w zasadzie jego połowa)

2 decydując o wielkości pudełka warto rozważyć, jaki posiłek planujemy w nie pakować. Jeśli zabierasz z sobą tylko drugie śniadanie/lunch, lepiej kup mniejsze pudełko (kobieta 500-600ml; mężczyzna 700-900). Gdy potrzebujesz boxu na pełny obiad lub pełny brunch (śniadanie + lunch) wybierz odpowiednio 700-1000 i 900-1200.

3 wybierz szczelne pudełko, chyba, że wiesz, że jesz suche potrawy lub ich sos czy płyny zamkniesz w osobnym pojemniku. Szczelne pudełko to gwarancja komfortu w codziennym używaniu.

4 wybierz pudełko, które podoba Ci się, to zmotywuje Cię do regularnego przygotowywania sobie posiłku : )

smacznego : )

